1r PREMI, 1r CICLE, CATALÀ

QUÈ HEM DE FER?

Em pregunto,
per què passa?
Rumio, però no ho entenc.
Penso, però no ho comprenc.

Només veig imatges,
que es graven a la meva ment,
com un nen a la guerra
o una nena estesa al terra.

Què hem de fer?
Em pregunto al matí.
No puc veure patir
nens com jo o més petits.

Viuen amb pobresa,
sense roba ni menjar,
veuen morir
i de les guerres mai la fi.

Hem de pensar... Ja ho tinc!
Però tots hi hem de col·laborar.
Un bocí de pa
alimenta una boca petita,
mil bocins de pa
ajuden a donar vida.

Evitarem el sofriment constant,
de tanta gent important,
nens que moren de fam,
sense poder fer cap reclam.

Què ens donaran a canvi?
Un somriure els més petits,
unes gràcies els pares i grans
i la satisfacció d'haver ajudat
als més necessitats.


Àngels Montaña Faiget
1r ESO A